vrijdag 3 februari 2017

Depressie update

Wat ontzettend lief dat er zoveel lezers hebben gereageerd op mijn vorige schrijfsel, dat voelde echt heel fijn. Tegelijkertijd ben ik ook wel een beetje geschrokken van het feit dat er zoveel personen zijn die ervaring hebben met een depressie en/of het slikken van antidepressiva.

Maar het belangrijkste: het gaat beter! Sinds een week of wat is het rustiger in mijn hoofd, kan ik me beter concentreren en heb ik weer zin om wat te gaan doen waar voorheen de hele boel me gestolen kon worden. Het is nog niet helemaal mijn oude ik, maar er zit een stijgende lijn in en na maanden van alleen maar ellende word ik daar echt heel erg blij van.


Ik was een dag of tien geleden nog bang dat de dosering niet voldoende was of dat het spul bij mij niet werkte (ik ben echt helemaal in de stress geschoten toen de apothekersassistente tussen neus en lippen door opmerkte dat het altijd even uitproberen is welk antidepressivum het beste is). Daarom was het extra fijn dat er ervaringsdeskundigen waren die schreven dat ik gewoon geduld moest hebben.


Een lieve vriendin vroeg of ik me nu beter voel van het antidepressivum of omdat de Prednison is uitgewerkt. Ik weet het niet en waarschijnlijk ga ik daar ook nooit achter komen. Het enige wat nu voor mij telt is dát ik me beter voel.


Ziek zijn in je hoofd is afschuwelijk. Ik was totaal mezelf kwijt, had de gedachte in mijn hoofd niet meer onder controle en dat was erg beangstigend. Het was de hele dag vechten om overeind te blijven en het leek eeuwen te duren voordat het uiteindelijk iets beter ging. Godzijdank had ik veel lieve mensen om heen, zonder hen had ik het niet gered.

13 opmerkingen:

  1. Fijn dat het beter gaat. Het maakt ook niet zo veel uit waardoor je je fijner voelt áls je je maar fijner/beter voelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk te lezen dat het beter gaat. Dat de zon weer een beetje schijnt. Geniet van de mooie momenten en geloof er in dat het vanaf nu alleen maar beter gaat.

    Liefs en een dikke knuffel, Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn weer een lichtpuntje aan de horizon.
    Het voorjaar in het verschiet kan de natuur ook een handje helpen.
    Wat de apothekersassistente betreft; zij ziet alleen de doosjes pillen die over de toonbank gaan en niet de mens er achter.
    Ik heb jaren in de wijkverpleging gewerkt en nu ik ziek ben zie ik pas wat voor stomme dingen ik allemaal gezegd heb tegen de zieke clienten.
    Uit onwetendheid en het totaal niet kunnen indenken hoe het is om ziek te zijn.
    Toch blijven zulke opmerkingen binnenkomen bij mij, het blijft raken.
    Hou het positieve vast en zorg goed voor jezelf!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik herken wat je schrijft, ook ik heb jarenlang ervaring in de gezondheidszorg. Ik weet zo een, twee, drie geen voorbeeld maar ik heb vast ook dingen gezegd die ik beter voor me had kunnen houden.

      Verwijderen
  4. Hè, hè, het werd onderhand ook wel tijd voor je. Nu zorgen dat je maanden stabiel blijft en daarna zie je wel weer. Eerst een beetje de zon voelen schijnen in je hoofd.
    Ik vind je een kanjer!
    Dikke kus ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Mirjam, het is ook zoveel fijner om te kunnen zeggen dat het eindelijk beter gaat dan weer te moeten toegeven dat je je nog steeds slecht voelt.

      Verwijderen
  5. Dat is goed om te lezen. Voorwaarts kruip dan maar, langzaam omhoog!

    BeantwoordenVerwijderen