donderdag 4 februari 2016

Een jaar later…

Het is nu ruim een jaar geleden dat ik besloot te stoppen met bloggen. Ik heb het meestal niet gemist maar zo af en toe heb ik toch de behoefte om mijn hoofd leeg te maken en alles op te schrijven. Vandaar dus deze update over het afgelopen blogloze jaar.

2015 was over het algemeen niet slecht, tenminste, tot ergens in oktober. Toen ging het weer mis. Omdat ik half november op vakantie zou gaan en ik dan graag in goede conditie wilde zijn besloot ik al mijn verplichtingen tot die tijd te cancelen. Maar het hielp niet. De eerste nacht in het hotel in Venetië heb ik me flink beroerd gevoeld en me hardop afgevraagd waarom ik mezelf dit aandeed. De volgende dag stapten we op een cruiseschip en zoals bij ons gebruikelijk verliep de vaarroute anders dan gepland. Wegens het slechte weer konden we de haven van Venetië niet uit, daardoor werd de eerste haven Dubrovnik gecanceld en hadden we een extra dag op zee. Terwijl het hele schip baalde omdat we Kroatië misliepen dacht ik alleen maar: 'mooi, dan heb ik een dag extra rust', hoe erg is dat...
Eenmaal thuis werden allebei mijn poezenbeesten ziek, flink ziek. De oudste poes bleek een alvleesklierontsteking te hebben en de jongste waarschijnlijk ook, maar haar hebben we niet meer geplaagd met onderzoeken. Pancreatitis wordt onder andere getriggerd door stress, en hoewel wij er niet aan twijfelen dat het personeel van de dierenvakantieboerderij heel goed voor onze lievelingetjes heeft gezorgd betekent 10 dagen van huis weg heel veel spanning voor onze siamezen. Na talloze bezoeken aan dierenarts, spuitjes, infusen, dwangvoedingen en een heuse maagsonde zijn ze er gelukkig beide weer bovenop maar man wat heeft het me veel tranen gekost. We brengen onze schatten nooit meer weg, naar welk pension dan ook.
Deze twee toestanden samen heeft ons doen besluiten dat we nooit meer op vakantie gaan. De zin is over. Desondanks ben ik er niet minder verdrietig om, weer iets dat niet meer kan.
Begin dit jaar heb ik een nogal depri blogje geschreven. De ellende spatte er vanaf en daarom heb ik het nooit online gezet. Ik voelde me al maanden kut en er was nog geen enkel teken van verbetering. Langzaam maar zeker begon ik er zelfs aan te twijfelen OF het nog wel ooit beter zou gaan. Dat zoals ik me voelde, grieperig, draaierig, misselijk en een wattig hoofd, dat dat misschien wel altijd zo zou blijven. Dit terwijl om mij heen familie en vrienden allerlei leuke dingen deden was mij niet eens mijn oude leventje gegund. Het leventje wat al zoveel beperkter was maar waar ik ondertussen vrede mee had.
Nu begin februari lijkt er godzijdank eindelijk weer een stijgende lijn in te zitten. Het is nog wankel en ik hou me koest, maar man wat ben ik blij dat ik eindelijk weer een beetje vooruit kan.
Ik las op verschillende blogs van lotgenoten dat zij ook een beroerde tijd doormaken. Tegen hen (en iedereen die het nodig heeft) wil ik zeggen: houd moed, komt goed!

21 opmerkingen:

  1. Wat je al stuurde net, het meeste wist ik al. Maar ik schrok van nooit meer op vakantie. Is toch wel een heel heftige beslissing vind ik. Bah!
    Ik duim heel hard hier dat die stijgende lijn doorzet!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er zijn al meerdere personen van die opmerking geschrokken dus je bent niet de enige. Op vakantie zijn is leuk, maar de reis er naar toe kost me echt zoveel energie dat ik altijd twee dagen nodig heb om bij te trekken, zelfs als ik het geluk heb dat ik fit op vakantie mag.

      Verwijderen
  2. Heerlijk om weer wat van je te lezen. Ik mis je logjes wel. Jammer dat vakantie er niet meer in zit, maar ik begrijp je keuze wel.
    En waarom zou je geen deprilogje kunnen plaatsen? Het leven gaat nu eenmaal niet bij iedereen over rozen.
    Fijn dat er een stijgende lijn in zit. Het is je zo gegund.
    Dankjewel voor je altijd lieve reacties op mijn blog.

    Liefs en een knuffel, Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vond het nu ook wel lekker om het een en ander van me af te schrijven, dus wie weet :p.

      Verwijderen
  3. Ik schrik van je blog, wat heb jij een hoop te verstouwen gehad de afgelopen tijd. Ik voel met je mee om een vakantie waar je natuurlijk zo naar toe geleefd hebt zo in het water te zien vallen en toe moeten geven dat het er (voorlopig) niet meer in zit. Weer iets wat je in moet leveren, terwijl je zo je best doet om op een bepaald niveau te blijven, al zoveel dingen moet laten en wil laten om het leefbaar te houden. En dan je zieke poezebeesten er ook nog bovenop. Hoop dat het opkrabbelen weer in stijgende lijn mag blijven gaan. Voor jou ook heel veel moed en vooral kracht toegewenst, hoe moeilijk ook. Dikke knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Marga, precies wat je zegt, doe ik zo mijn best om op een bepaald niveau te blijven maar lijkt me dat soms zelfs niet gegund. Maar ik houd moed ;p.

      Verwijderen
  4. Wat fijn om weer eens iets van je te lezen Karin! Maar minder fijn dat je er een best heftige tijd op hebt zitten. Nooit meer op vakantie gaan is ook niet niks, maar het belangrijkste is dat jij je het jezelf zo comfortabel mogelijk kunt maken. En als op vakantie gaan zoveel energie kost in plaats van dat het je het oplevert is dat het natuurlijk eigenlijk niet waard, ookal is het geen leuke beslissing om te moeten nemen.
    Ik duim in ieder geval voor je dat de stijgende lijn nu weer doorzet. Veel liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het ook echt leuk om jullie allemaal weer even te 'spreken' Elize!

      Verwijderen
  5. Ik zou liegen als ik zeg dat ik je niet gemist heb ;-)
    Maar soms heb je het gevoel dat je alles al geschreven hebt, of je kan de energie of de moed niet vinden...
    Dat niet meer op vakantie willen/gaan, herken ik.
    Alhoewel ik komend weekend toch een uitstapje ga wagen. Helemaal naar de andere kant van het land: Groningen. Sinds mijn 16e ben ik verslaafd aan de muziek van David Bowie, dus tja, zijn tentoonstelling kan ik niet overslaan. We gaan expres twee dagen over. Ik hoop dat het eens meezit met de energie want de laatste tijd is het inderdaad kut.
    Blij te lezen dat het met jou opwaarts gaat. Heb en houd het vast.
    Dikke knuffel ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je gaat naar Bowie! Wow cool, heel veel plezier en ik ga vast nog lezen hoe het is geweest.

      Verwijderen
  6. Wat ontzettend vervelend voor je zeg! En iedere keer weer iets inleveren...dat is zo erg. Herkenbaar..maar vreselijk naar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja en ook vervelend voor jou dat jij het herkent..

      Verwijderen
  7. Hallo Karin, ik heb je blog pas net gevonden en weet precies wat je bedoeld en voelt. ja ik heb het ook. Vind het wel ontzettend jammer dat je hebt besloten dat je niet meer op vakantie gaat, want ondanks dat het mij de ook veel energie kost, vind ik het altijd wel heel fijn om minimaal 2 weekjes weg te gaan. Dan heb ik genoeg tijd om eerst een paar dagen bij te tanken maar ook tijd om iets moois te gaan bekijken. Nu snap ik ook dat je je poezen niet meer in een pension te plaatsen (wij hebben dat het zelfde met ons teckeltje, maar die kunnen we mee nemen) is het voor jou niet mogelijk om de poezen thuis te laten en iemand in huis te vragen die voor ze wil zorgen?
    Vakantie is zeker voor iemand in jou situatie iets wat erg belangrijk is.
    Hou je taai en een hartelijke groet van Carina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Carina! Dankjewel voor je reactie. Momenteel is de zin om op vakantie te gaan helemaal weg. We hebben besloten om in ieder geval deze zomer in Nederland te blijven.

      Verwijderen
  8. Goed om weer eens wat van je te lezen. Ik hoop dat de stijgende lijn doorzet. Slechte periodes zijn ook maar periodes, maar dat lijkt heel anders als je er middenin zit. Ik ben op het moment heel bang dat bepaalde dingen niet beter zullen worden. Gelukkig ben ik daar vandaag even niet zo verdrietig om.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik volg jouw blog nog altijd en lees inderdaad dat het niet goed met je gaat. Eerlijk gezegd maak ik me best zorgen om je, hoop echt zo dat er voor jou ook betere tijden komen.

      Verwijderen
  9. Poe wat een vervelend gedoe allemaal wat je natuurlijk helemaal niet kunt gebruiken. Hoop dat de stijgende lijn nu doorzet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor, het gaat gelukkig nog steeds best goed met mij!

      Verwijderen
  10. Helemaal gemist dat er weer een blogje online stond. Vervelend dat de laatste maanden van vorig jaar zo naar moesten verlopen. :( Heel erg jammer ook dat jullie hebben moeten beslissen niet meer op vakantie te gaan. Ik ben wel blij dat het inmiddels weer een klein beetje beter met je gaat.Tenminste, ik hoop dat dat nu nog steeds geldt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maakt niet uit, ik lees ook een stuk minder bij andere wat eigenlijk jammer is want ik wil nog wel steeds graag weten hoe het met mijn blogmaatjes gaat.

      Verwijderen
  11. He wat naar dat de conclusie is dat vakanties er niet meer inzitten. Kan me voorstellen dat dat goed binnenkomt. Gelukkig heb ik er veel minder last van maar herken goed dat vakantie veel energie (en dagen bijkomen) kost. Ik hoop dat de stijgende lijn heeft mogen doorzetten (of in ieder geval niet is gedaald!). Heb helemaal niet doorgehad dat je af en toe iets postte dus ik kom wat vaker kijken :). Leuk te merken dat je mijn blog nog leest!

    BeantwoordenVerwijderen