maandag 8 december 2014

Sail Away

Na de toch wel dramatisch verlopen vakantie in Ierland wilde Lief graag een vakantie die beter bij mijn gezondheid paste. Cruisen in december is vorig jaar erg goed bevallen dus dat was voor herhaling vatbaar. We kozen een rondje Middellandse Zee met als vertrekhaven Palma de Mallorca.

Helaas was er ook deze keer weer de nodige shit vooraf, de-vloek-op-onze-vakanties is nog steeds niet verbroken. Enkele weken voor vertrek besloot Transavia alle vluchten naar Mallorca te schrappen, dat kan blijkbaar zo maar. Opeens hadden wij een serieus probleem. De oplossing was om vanaf Düsseldorf te vliegen, een klereneind verder weg, ik baalde echt maar het was toch niet anders.
Ook de rederij maakte het spannend. De route van ons schip wisselde ongeveer per week. Zouden we in eerste instantie Tunis aandoen, later werd dit Sardinië, vervolgens Malta maar uiteindelijk werd het Rome. Natuurlijk had ik alle havens steeds bestudeerd en ik gedachte was ik dus al overal geweest. Nou stond Rome al jaren op mijn wensenlijstje dus met deze verandering was ik het meest blij.
Gelukkig was ik de hele vakantie best fit en heb ik met volle teugen genoten. Samen met Lief wandelden we in Palermo in de zon, bezochten we Pompeii, zagen we de paus en de st. Pieter en bewonderden we de Sagrada Familia. Maar misschien nog meer hou ik van het binnenvaren ’s ochtends vroeg, waar leggen we precies aan en hoe ziet het er uit, of zonnen tijdens een dag op zee met alleen maar water om je heen, of het wegvaren uit de havens met duizenden gekleurde lampjes die steeds kleiner worden onder de klanken van Sail Away. Ik zou wel op een cruiseschip willen wonen. Het smaakt nog steeds naar meer.

15 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat je zo"n ontzettende leuke vakantie hebt gehad zeg! Ik moet er niet aan denken op een cruiseschip te zitten..alhoewel..ik wil nog 10 kilo eraf dan is het wel goed. Ik heb ooit een cruise gemaakt en zoveel gespuugd dat ik er 8 kilo lichter af kwam dan dat ik er op ging ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ja ook een manier om af te vallen. Gelukkig heb ik op een groot cruiseschip geen last van zeeziekte.

      Verwijderen
  2. Klinkt goed zeg! Fijn dat jullie hebben genoten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk voor je! Mijn ding zou het niet zijn (alleen al die wisselingen vooraf niet, ik zou helemaal gek worden van de zenuwen ;)) maar ben enorm blij voor je dat jullie zo genoten hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Van die toestanden vooraf word ik ook niet bepaald blij, het is echt iedere keer wat. Maar goed, de vakanties zelf zijn meestal vrij zorgeloos.

      Verwijderen
  4. Wat fijn dat je zo'n leuke vakantie hebt gehad zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, onze overtochten naar Zweden en Noorwegen ben ik nog lang niet vergeten. Hoe langer hoe beter op zo'n schip. Lijkt me heerlijk, een cruise. Zo fijn dat je lichamelijk een goede week hebt gehad. Die viel je gewoon toe :-)
    Liefs Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De cruiseferry's naar Noorwegen (Color Fantasy of Color Magic) zijn ook helemaal top. Daarmee begon onze cruiseverslaving.

      Verwijderen
  6. oh heerlijk, cruisen, ik houd ervan! Voor ons als zieken met weinig energie de ideale vakantie. Ik wil ook weer gaan, oh als dat toch eens zou kunnen!!! Met welk schip/rederij zijn jullie geweest?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze keer met Aïda, een Duitse rederij, is goed bevallen. Voorheen zijn we met Carnival, Royal Carribean en Norwegian Cruise Line geweest. Allemaal goede rederijen hoewel natuurlijk ieder zijn positieve en minder positieve punten heeft.

      Verwijderen
  7. Leuk! Héél fijn dat het zo goed is gegaan. :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat lijkt mij dat heerlijk,zo'n vakantie! Fijn dat je zo genoten hebt en dat je je fit voelde. Het is je zo gegund.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo fijn , dat een vakantie (uiteindelijk) ook echt als vakantie beleefd kan worden! Helaas is dat hier nog niet aan de orde, een weekend weg levert al te veel prikkels :-( Gelukkig hebben we het thuis ook goed!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En toch Corine, ik ga nooit meer een weekend weg, dat is voor mij persoonlijk veel vermoeiender dan een hele week of langer. Het inpakken, het verplaatsen, het wennen aan de nieuwe omgeving kost mij altijd een dag of twee, pas daarna kan het genieten beginnen.

      Verwijderen
  10. Hoewel het wat stroef begon klinkt dit echt als een heerlijke vakantie! heel erg fijn om te lezen. Het is je gegund! :)
    En je blogje doet me weer denken aan mijn middelbare school uitje naar Rome. Wat een mooie stad is dat! Ik zou graag nog eens terug willen. :)

    BeantwoordenVerwijderen