donderdag 25 december 2014

All I want for Christmas

2014 was voor mij een rustig jaar. Geen geduvel meer met werkgever of UWV, geen nutteloze consulten bij ongeïnteresseerde artsen, op een nare ervaring met een huisarts na was 2014 best oké.

Toch was er heel wat leed in mijn (digitale) omgeving. Het overlijden van Madelief was iets wat ik me het begin van dit jaar niet had kunnen voorstellen maar werd uiteindelijk wel een feit. Daarnaast was er nog meer (digitale) vriendinnenleed, drie lieve lotgenoten moesten verder zonder hun partner. De tot dan toe liefdevolle echtgenoten transformeerden plotsklaps tot overspelige sukkels en kozen er voor om met een nieuw liefie verder te gaan. Het sloeg opnieuw een gat in mijn borstkas. Ik kan me er werkelijk niets bij voorstellen wat voor nachtmerrie dat moet zijn. Probeer je met al je ellende er toch het beste van te maken, blijkt dat je echtgenoot je bedondert. Erger kan het volgens mij niet worden. Natuurlijk zorgde dit ook voor onrust in mijn hoofd. Niemand krijgt de garantie voor een lang en gelukkig huwelijk, zelfs niet als je vindt dat je je portie ellende al ruimschoots hebt gehad.
Gelukkig was er ook goed nieuws. Een lief klein meisje werd geboren uit een mama met Sjögren. Helemaal gezond, en met haar moeder ging het ook prima. Ze deelde deze vreugde met mij en ik werd daar heel erg blij van.
Op deze Eerste Kerstdag hoop ik met heel mijn hart dat iedereen, en vooral de mensen die het moeilijk hebben de warmte krijgen die ze verdienen en toch een beetje van deze dagen kunnen genieten. Een mooi Kerstfeest gewenst voor jullie allemaal!

7 opmerkingen:

  1. Jaren geleden had ik een collega, was al jaren getrouwd. Zijn vrouw kreeg de diagnose reuma (zeer ernstige vorm) en werd afgekeurd , het uwv stuurde haar brieven op haar meisjesnaam. Mijn collega vroeg waarom dit gebeurde, ach meneer zei het uwv we zien zo vaak dat parners scheiden van hun zieke m/v dus we doen het gelijk maar op de meisjesnaam is ze daar aan gewend......
    Wens ik je toch een hele fijne kerst een heel goed 2015!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar ook voor jou Karin, man en kroost fijne dagen en een goed jaar zonder al te veel hobbels liefs Lilian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je dat mooi geschreven: mensen de warmt gunnen die ze zo verdienen.
    Het jaaroverzicht blijkt niet alleen een optelsom maar een een aftrekpost. Het zal je maar overkomen dat je partner er vandoor gaat. Natuurlijk denk ik er ook weleens aan dat Lief dat ook zou kunnen doen. Tegelijkertijd houd ik de gedachte ver uit mijn buurt. Anders heb je geen leven...
    De kerstdagen zitten er alweer bijna op. Op naar Oudejaarsdag!
    Liefs en een knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi geschreven blog! Hopelijk heb je zelf ook een fijne Kerst gehad :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel erg mooi geschreven. Ik hoop dat je een fijne Kerst hebt gehad en dat je een heel erg mooi jaar tegemoet gaat!

    BeantwoordenVerwijderen