donderdag 30 oktober 2014

Chronisch ziek zijn is stom

Lief en ik zijn uitgenodigd voor een big party. Een familielid werkt 25 jaar bij hetzelfde bedrijf en dit wordt nogal groots gevierd (hij is een van de directeuren). We worden met een taxi opgehaald en vervoerd naar een heel chique locatie alwaar er een walking dinner wordt geserveerd en er nog een mysterie guest de feestvreugde komt verhogen. Het ziet er allemaal behoorlijk spectaculair uit en het lijkt me superleuk. Ik hou van dit soort feestjes.

Maar ik ga niet. Dat was best een moeilijke beslissing en tegelijkertijd ook weer niet. De praktijk heeft geleerd dat ik na een uur of anderhalf op een druk feest alleen nog maar kan denken aan wanneer ik weer naar huis mag. Aangezien we al om een uur of zes worden opgehaald betekent dat ik waarschijnlijk al voordat ik een hap heb gegeten ben getransformeerd tot een zombie. Halverwege binnenvallen is ook niet echt een optie nog afgezien van het feit dat ik dan geen vervoer heb en het een klereneind weg is. Dus. Ik kan gewoon niet naar dit megafeest. Dat was eigenlijk meteen wel duidelijk. Maar stiekem baal ik best wel heel erg. Chronisch ziek zijn is stom.

20 opmerkingen:

  1. Zo herkenbaar he...toch goed van je dat je deze beslissing hebt genomen! Maar toch chronisch ziek zijn is gewoon.****

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, wat moeilijk, herken het zo...dit went nooit en op zulke momenten lijkt acceptatie verder dan ooit, bah rotziekte waarvan je nooit eens een keer een dagje vrij van kunt nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar zeg je me zo wat, een dagje vrij van ziekzijn, man wat zou ik dat graag willen...

      Verwijderen
  3. ja inderdaad (*^^&(B*YN(NU GRRRRR. Zo dus. Maar goed dat je je vooraf goed beseft hoe het zou zijn als je wel gaat. Want het is nog erger daar half huilend te zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat klopt, dat is helaas al heel vaak gebeurd. Vandaar nu dit wijze (maar vreselijke) besluit.

      Verwijderen
  4. Ik kan me voorstellen dat je enorm baalt. Bah!

    Sterkte zaterdag, en niet teveel zwelgen. Doe iets leuks, oké?

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een moeilijke, maar dappere beslissing. En een beetje zwelgen mag best!

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Frederique, ik heb al best veel feestjes gemist en over het algemeen maakt me dat niet veel meer uit maar dit megafeest had ik graag meegemaakt.

      Verwijderen
  6. Logisch dat je baalt! Hoef je niet stiekem te doen. Vind het echt rot voor je. :( X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, nou ik zwelg wel gewoon een beetje stiekem. Wil het feestje voor Lief niet verpesten.

      Verwijderen
  7. Hartstikke stom! Ik las pas een uitspraak op een blog en die uitspraak is voor ons geschreven: "Het leven is een feest, maar we kunnen helaas niet op de uitnodiging ingaan." Zo voelt het ook, hè?
    Je hebt wel veel zelfkennis opgedaan door je ziek zijn. Met vallen en opstaan... Je hebt een dappere keuze gemaakt!
    Liefs Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor je lieve woorden Mirjam. En die uitspraak is inderdaad op ons lijf geschreven...helaas...

      Verwijderen
  8. Dat is flink balen! Met zulke momenten is het weer even zo aanwezig in je hoofd het chronisch ziek zijn. Dubbel teleurstelling omdat je waarschijnlijk toch zit te bedenken of het misschien toch gaat lukken om tot de conclusie te komen dat het echt niet kan.

    Liefs Debby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies dat bedoel ik Debby. Ik hoop nu maar heel hard dat ik die mysterie guest toch heel stom vond.

      Verwijderen
  9. Net als een 'normaal' mens willen wij ook graag feestjes meevieren, maar langzamerhand weten we wel dat feestjes de grootste energievreters zijn en dus slaan we die uitnodigingen steeds makkelijker af. Maar zo'n megafeest, dat is een ander verhaal, dan is het gewoon dikke shit dat je daar niet bij kan zijn. De strijd tussen gevoel ( ik wil, ik wil, ik wil) en verstand ( ik ga het niet volhouden) is een heftige.. Toch wens ik je een fijne avond, bouw voor jezelf maar een klein feestje thuis, hang slingers op en haal lekkers in huis ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Momenteel is het megafeest en ik zit met dochterlief, een lekker sapje en een doosje echte chocolade truffels op de bank film te kijken. Komt goed :-)

      Verwijderen
  10. Wijze besluiten zijn jammer genoeg lang niet altijd de leukste :(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee klopt, ik sta nog steeds achter mijn keuze maar gelukkig is de avond bijna voorbij.

      Verwijderen