vrijdag 4 juli 2014

High

Na me weken erg beroerd te hebben gevoeld lijkt het eindelijk weer de goede kant op te gaan. De duizeligheid is bijna weg en ook de misselijkheid is minder. Als ik op bed of op de bank hang voel ik me eigenlijk best goed, waardoor ik de neiging krijg iets te gaan ondernemen wat dan toch wel tegenvalt. Maar ik word bijna high van blijdschap dat mijn lijf weer min of meer normaal voelt.

Voordeel van de misselijkheid is dat ik weinig heb gegeten en dat daardoor op de weegschaal staan opeens best leuk is. Ik ben niet vreselijk dik maar wel een tikkie boven de norm. Zonder schuldgevoel stop ik nu een magnum of chocoladetruffel in mijn mond. Heb ik best verdiend, als zeg ik het zelf.
Als laatste wil ik nog graag iets kwijt. In mijn naaste omgeving maar ook op dit blog ontdekte ik dat niet iedereen begreep dat ik blij ben dat ik voorgoed ben afgekeurd. Voor mijn gevoel moet ik dit even uitleggen.

In totaal ben ik drie jaar bezig geweest met re-integreren. Na de eerste twee jaar kreeg mijn werkgever een loonsanctie en huurde een bedrijf in om mij aan het werk te jagen. Na verschillende arbeidsdeskundigen, werkcoaches en nog een aantal lui met een onduidelijke functie was ik rijp voor de psychiater. Er zijn heel akelige dingen tegen mij gezegd en ik was regelmatig compleet over de rooie. Meerdere malen wilde ik stoppen met dit duivelse traject maar zelfs dat kon niet meer. Verdrietig was ik toen ik aan mezelf moest toegeven dat zelfs een halve dag werken niet lukte en ik dus afscheid moest nemen van mijn geliefde collega's en werk. Dat deed onwijs veel pijn. Nu ben ik alleen maar opgelucht en blij dat dit inktzwarte hoofdstuk eindelijk is gesloten.

17 opmerkingen:

  1. Ieder nadeel hep ze voordeel ;) Ik ben héél erg blij voor je dat je je weer beter voelt en zal voor je duimen dat deze periode lekker lang aanhoudt! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, da's echt wel grappig. Ik heb zitten twijfelen of de titel Ieder nadeel zijn voordeel zou worden maar ik was bang dat dat niet duidelijk zou zijn. Blijkbaar wel dus :-).

      Verwijderen
  2. Wat fijn om te lezen dat het weer de goede kant op gaat. Hoop dat deze periode langer gaat duren dan die daarvoor. Met nog een stukje meer dat je weer wat kan ondernemen.

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn Karin dat het wat beter gaat. En dat je na alle ellende van reïntegratie nu blij met het feit dat je afgekeurd bent is echt niet raar. Als het niet lukt, lukt het niet, dat is zo klaar als een klontje. Dus alsmaar eraan blijven sleuren heeft geen enkele zin meer op zo'n moment. Juist dat levert alleen maar ellende op. Zo weet iedereen waar hij of zij aan toe is. Liefs, Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het raakt me dat je moet uitleggen waarom je blij bent dat je bent afgekeurd. Zo blijkt maar weer eens hoe weinig mensen begrijpen van de angst en de machteloosheid waar je in terecht komt als andere menen over jou te kunnen oordelen of je ziek bent of niet en of je kunt werken of niet.
    Voor mijn part hang jij de vlag uit, het is je gegund. Net als dat ik het je gun dat je ooit misschien beter wordt dan dit.
    Je hebt veel verdriet gehad en nu ben je blij. Ik ben ook blij voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gezonde personen die zelf niet is dergelijks hebben meegemaakt begrijpen inderdaad niet de machteloosheid waarin je terecht komt als je niet meer kunt werken, en vaak zijn ze ook heel snel met hun oordeel.

      Verwijderen
  5. Eindelijk: er zit schot in de zaak. Hopen dat de stijgende lijn doorzet en aanhoudt. En waarom niet ;-)
    Natuurlijk ben ik blij dat je van dat geleuter bij allerlei artsen/keuringsdiensten af bent! Het heeft je alleen maar ellende en verdriet opgebracht.
    Fijn weekend en geniet van je beter voelende lijf!
    Liefs Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik geniet met volle teugen Mirjam, gisteren een heerlijk dagje samen met dochterlief wezen zwemmen in een luxe zwemgelegenheid.

      Verwijderen
  6. Gelukkig gaat het weer ietsjes beter!
    En ik begrijp het goed dat je opgelucht bent dat je bent afgekeurd. Het lijkt me al naar genoeg dat je aan jezelf moet toegeven dat werken niet meer lukt. En dan ook nog allemaal van die keuringsmensen die achter je aanzitten. Nee hoor, lijkt me super stressvol! Gelukkig ben je ervan af!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel erg stressvol, gelukkig is dit nu helemaal klaar.

      Verwijderen
  7. Ontzettend fijn dat je er nu vanaf bent, ik begrijp dat als geen ander. Ik ben nog een paar procenten goedgekeurd..in de praktijk houdt dit in dat ik af en toe op bezoek moet bij onze "vrienden". De meneer houdt hetzelfde praatje, ik houd hetzelfde praatje en de uitkomst is altijd hetzelfde...
    Dus ik zeg vlag uit! en ik hoop dat je daar van kan genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn dat het weer een klein beetje beter met je gaat.
    Je hoeft je trouwens absoluut niet verdedigen tegenover de mensen die je niet begrijpen. Dat is hun gebrek. Ik snap heel goed dat je blij bent dat je afgekeurd bent en dit gedoe nu achter je kan laten. Nu lekker gaan genieten van de kleine mooie dingen in het leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik kwam toevallig jou verhaal tegen, het is heel herkenbaar.
    Er is bij mij nog steeds geen diagnose gesteld, tussen mijn oren blijft iedereen volhouden, zit nu op dood spoor, mag ik vragen welke arts jij bent geweest!
    zo leven is voor mij geen optie. GR en Knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De arts die bij mij de diagnose heeft gesteld is jammer genoeg met pensioen. Mocht je nog andere vragen hebben dan mag je me ook mailen op onzichtbaarziek at gmail punt com

      Verwijderen
  10. Bedankt voor je bericht, moet even kijken of het bericht aan komt, daar het me even niet lukt om op G mail te komen

    BeantwoordenVerwijderen