zaterdag 7 juni 2014

Verdronken

Ik ben na een vakantie nog nooit zo blij geweest dat ik weer thuis was. Mijn onnozele hoofd dacht dat als ik eenmaal thuis zou zijn ik me wel wat beter zou voelen maar nu een week later moet ik constateren dat dat dus niet zo is. Ondanks alle pillen doet mijn rug nog net zo pijn als in Ierland en ook voel ik me nog steeds koortsig, duizelig en misselijk. Hoewel ik mijn stinkende best heb gedaan me staande te houden ben ik eergisteren alsnog gecrasht. Voor mijn gevoel ben ik al weken tegen de stroom in aan het zwemmen en uiteindelijk toch verdronken, ik kan niet meer. Afleiding zoeken, gewoon mijn ding blijven doen, het helpt allemaal geen moer, ik voel me ziek zwak en misselijk.

Alle personen die beweerden dat mijn klachten te wijten waren aan vakantiestress kan ik verzekeren dat die gedachte naar het rijk der fabelen kan worden verwezen. Ik begrijp heus dat men het goed bedoeld maar ik word daar zo moe van. Altijd maar op zoek naar oorzaken waarom ik me bij periodes echt niet goed voel. Ik ben daar al heel lang geleden mee gestopt. Er is namelijk geen reden, behalve dan dat ik Sjögren heb –of wat dan ook- en die stomme Sjögren komt en gaat wanneer ie wil, en daar kan ik zelf weinig aan doen.

Maar goed, in het hoofd is het redelijk rustig. Morgen gaat het vast beter…toch…

18 opmerkingen:

  1. Wat kan ik zeggen, helemaal niks dan alleen: Sterkte en zorg goed voor jezelf! maar, tja dat is zo nikszeggend maar wel goed bedoeld en zal iedereen wel tegen je zeggen maar ik voel wel heel goed je verdriet. Een dikke virtuele knuffel..en dat wil wel wat zeggen, ik ken je niet en ik hou niet van knuffelen maar vindt hem nu wel op zijn plaats.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat ontzettend lief van je Marga, ik ken je ook alleen maar van je blog en de problemen waar je mee moet zien te dealen dus ik waardeer je knuffel echt heel erg. Virtuele knuffel terug :p.

      Verwijderen
  2. Sterkte lieve Karin. Je hoeft ook echt niet altijd dapper en stoer te zijn. Eerlijk zijn tegenover jezelf en zeggen dat je je klote voelt helpt soms meer dan tegen de stroom in roeien. Hou je taai, Riet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Riet, terwijl jezelf zoveel pijn hebt en zoveel hebt moeten inleveren denk je toch nog steeds aan anderen, wat ontzettend lief. Sinds eergisteren ben ik gestopt met roeien en laat me nu maar door de stroom meesleuren in de hoop dat het water vanzelf weer een keer rustiger wordt. Het voelt voor nu in ieder geval beter dan dat steeds maar dapper en stoer doen.

      Verwijderen
  3. Elke keer moet je jezelf weer over die berg heen tillen. Je wilt verdomme niet ziek zijn! Je wilt leuke dingen doen, net als de rest. Van het mooie weer genieten, van een vakantie, de keuken eens een goede beurt geven, een hele dag stadten, ook al houd je daar niet van, gewoon omdat het kán. Het lijkt op een wedstrijd tegen jezelf. Eentje die je niet kan winnen. Zo vind ik dat het vaak voelt.
    Elke keer sleur je jezelf weer over die berg heen, dus het zal je nu ook wel weer lukken, maar leuk is anders. Toch is opgeven geen optie....
    Morgen misschien even met je bolletje in de zon. Al was het maar om haar te zien schijnen.
    Liefs en geef niet op!
    Kakel xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Mirjam, weet je, tegen beter weten in hoop ik dat als ik mezelf erover heen zet het ziek-gevoel misschien wel weg zal gaan. Maar het tegendeel is waar, ik voel me nog beroerder met als gevolg dat het de volgende nog slechter gaat. Ik heb er sinds vandaag voor gekozen om alleen nog maar op bed of op de bank te hangen, dat voelt voor nu in ieder geval beter.

      Verwijderen
  4. We hopen, we denken, we willen geloven dat het elke keer weer beter gaat als we maar.......... Daar is niks onnozel aan. Het is zo jammer dat het steeds weer een teleurstelling is. Wat weer erg te begrijpen is.
    Ik vind het werkelijk zo erg om dit te lezen. En had gehoopt dat ik iets voor je kan beteken waardoor jij je beter zou voelen. Het enige wat ik kan doen is een knuffel geven en een beetje aandacht. Sterkte lieve Karin.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Debby, van alle lieve berichtjes en knuffels op dit schrijfsel word ik al een beetje blij.

      Verwijderen
  5. Misschien een hele rare vraag maar dat was het 1ste wat in mij op kwam hebben ze jouw ooit getest op de ziekte van lyme?
    En zoja hebben ze beide testen gedaan? (zeer belangrijk) als een huisarts hier niet aan mee zou willen werken kun je het zelf in Duitsland laten testen, kosten €145

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi anoniem, lief dat je meedenkt. Lyme is al vaker ter sprake gekomen en ik ben er ook op getest. Met een zwager die chronische Lyme heeft weet ik denk ik ook wel alle in en outs van deze afschuwelijke aandoening.

      Verwijderen
  6. Sterkte! Sjörgen is toch ook een vorm van reuma? Ik heb fibromyalgie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Julie, het syndroom van Sjögren is een auto-immuunziekte en inderdaad een vorm van reuma. Veel Sjögrenpatiënten hebben ook fibromyalgie.

      Verwijderen
  7. Constant tegen de stroom inzwemmen en daardoor nog moeier worden dan je al was.. je compleet gesloopt voelen, maar verdrinken doen we niet Karin. Ergens hebben we toch de kracht om niet op te geven. Het klinkt absurd, maar besef je wel hoe sterk je bent?! Sterkte en ik hoop dat je een bed of bank in de zon kunt zetten dit weekend..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Corine, dankjewel voor je reactie. Heb even op je blog gesnuffeld, leuke blog heb je, ik ga 'm op mijn lijstje erbij zetten.

      Verwijderen
  8. Alleen jij weet hoe je je voelt. Ik kan je alleen maar een dikke virtuele knuffel geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ach wat is dit toch klote en waardeloos! Dat wordt weer een periode bankhangen. Het is zoals het is Karin, ik weet dat goed bedoelde opmerkingen over 'heb je al eens gedacht aan' het soms alleen nog maar erger maken. Ik wens je daarom een goede 'uitzit en wachten tot het beter wordt'tijd en hoop dat die bank wel af en toe in de zon gezet kan worden.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad Martine, het is weer wachten-tot-het-beter-wordt-tijd. Ik hoop dat die tijd snel komt want ik ben het wachten alweer zat.

      Verwijderen