zondag 6 april 2014

Ik zou niet met mezelf willen ruilen

Man wat gaat het de laatste paar weken beroerd. Ik word wakker en voel me ziek en trillerig. Het liefst blijf ik in bed en dat is eerlijk gezegd wat ik ook vaak doe tot een uur of tien. Tegelijkertijd baal ik daar van want ik wil niet de halve ochtend in mijn bed doorbrengen. Echter als ik vroeger opsta voel ik me als een zombie die uit zijn graf stapt. Twee paracetamol helpen de vage hoofdpijn te verdwijnen maar het doffe wattige gevoel blijft.

Iedere dag opnieuw ben ik blij dat ik niet hoef te gaan werken of andere verplichtingen heb. Ik zou het werkelijk niet overleven. Mijn agenda is voornamelijk leeg. Dat maakt het een stuk minder ellendig om ziek te zijn. Zelfs mijn huishouden wacht. Ik heb geleerd om de boel de boel te laten. Of eigenlijk gaat dat vanzelf, als je je maar belabberd genoeg voelt. Meestal knap ik in de loop van de dag wel wat op en lukt het me om tegen de tijd dat Lief thuiskomt iets eetbaars op tafel te toveren.
Ik denk er best vaak over na, hoeveel dagen van mijn leven heb ik me al zo’n wrak gevoeld? En hoeveel dagen volgen nog? Hoeveel leuke dingen heb ik al moeten laten schieten, of was ik wel aanwezig maar wilde ik liever naar huis. Hoewel het tussen mijn oren tegenwoordig best goed zit word ik er soms toch nog verdrietig van. Ik zou niet met mezelf willen ruilen.

13 opmerkingen:

  1. Wat vind ik het erg om te lezen, en ik maar denken en hopen dat het iets beter met je ging. Vooral gezien een tijdje geleden na die vakantie. Echt balen dit!
    En ik kan mij je verdriet zo voorstellen.
    Vaak is het geen keus om de boel de boel te laten, want het gaat dan gewoon niet. Maar ik lees er wel een soort van berusting in dat je het nu iets beter kan laten liggen?

    Dikke knuffel, liefs Debby.

    Ps: Als je eens het adres wilt weten van die HA, die vrij gevestigd is dan mail maar gerust. Hij is altijd waar hij zijn praktijk heeft gewoon een HA geweest zoals al die andere in het land, alleen nu is hij vrij gevestigd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel lieve Debby, het ging (met de nadruk op ging) een maand of twee echt wat beter maar momenteel is het weer niet best. Ook wil ik niet meer naar welke arts dan ook, misschien in de toekomst weer eens ooit, maar voorlopig niet.

      Verwijderen
  2. Ik zou eerlijk gezegd ook niet willen ruilen met jou, maar dat is erg flauw. Ik kan me voorstellen dat je het zo graag anders wil. En dan weten dat je ook goede dagen hebt gehad. Hopelijk komen deze dagen weer snel voor je.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, dat mag je gerust zeggen want ik begrijp het heel goed. Er komt vast wel weer een tijd dat het beter gaat, liefst zo snel mogelijk.

      Verwijderen
  3. Dikke kus. Ik kan helaas niks voor je doen.... :(

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dikke digi-knuffel meis!!...

    Ik weet hoe het voelt :(

    xox

    MetalMommy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Driewerf bleh is dat! Heel veel sterkte! liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat naar zeg. Ik had nog wel zo gehoopt voor je dat je goede periode veel langer aan zou houden! Heel veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ontzettend rot om te lezen dat het de laatste weken niet goed met je gaat. Ik gun je het zo dat je je op z'n minst redelijk voelt. (En het liefst goed natuurlijk.) Heel begrijpelijk ook dat je daar af en toe verdrietig van wordt. Heel veel sterkte en ik hoop dat je je snel weer wat beter gaat voelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je kan ook niet altijd even positief, geweldig en gezellig in het leven staan. Al wens ik je dat uiteraard wel driewerf van harte toe. Je zegeningen tellen gaat óók vervelen. Hoe je het ook wendt of keert: je eigen kruis weegt altijd het zwaarst! Kon je het maar af en toe ff van je afgooien. Ik wens je heel snel betere dagen toe en vastberadenheid om door te worstelen.
    Liefs Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Iedereen bedankt voor de lieve wensen, het komt vast wel weer een keertje goed (en hopelijk snel :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt. heel veel sterkte en liefs.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ps. Ik heb je genomineerd voor een award! http://zosimpelisdangeluk.wordpress.com/2014/04/09/very-inspiring-blogger-award/

    BeantwoordenVerwijderen