zaterdag 15 maart 2014

Lente

Het leek wel zomer toch was het pas…begin maart. Wat een heerlijk lenteweer was het! Ik heb genoten van ieder straaltje zon. Het stadium dat ik me schuldig voel als ik buiten in de zon lig met een leesboek –want ik ben toch ziek dus hoor ik het niet leuk te hebben- ben ik voorbij. Natuurlijk had ik wel een beetje medelijden met iedereen die de hele dag in een dicht en donker gebouw moest zitten terwijl het zo’n fantastisch weer was, maar ik realiseerde me tegelijkertijd dat die mensen juist vaak leuke dingen doen terwijl ik ziek, zwak en misselijk op de bank hang.

Ik heb zoveel mogelijk de boel de boel gelaten om maar buiten te kunnen zijn. Ik heb gewandeld, met zoon gegeocacht, bij vriendinnen in de tuin gezeten, met dochter in de tuin geluierd, met een ex-collega op een terras geluncht en met lief nog meer gewandeld en gecacht. Van mij mag het altijd dit weer blijven. Wie wordt daar nu niet blij van?
Ik word echt helemaal gelukkig van wandelen in de zon, het voelt een beetje als vakantie. Ook samen met zoon en zijn vriendin gaan geocachen staat hoog op het lijstje van bezigheden waar ik me op verheug. Geocachen is een wereldwijd spel waarbij je met behulp van aanwijzingen een soort van schat zoekt. Lekker buiten samen iets doen en het kost niets (behalve dan dat je eenmalig een GPS moet aanschaffen). Wat een heerlijke week was het!

12 opmerkingen:

  1. Dat klinkt leuk zeg!! Wat fijn dat je er eventjes zo aan toe was dat je ervan hebt kunnen genieten. Kun je mooi aan terugdenken op een mindere dag als jij in het donker op de bank ligt en anderen allemaal leuke dingen doen ;)

    Hoe oud is je zoon?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, heerlijk was het, echt een cadeautje. Zoon is 23 en woont al een aantal jaren met zijn vriendin op kamers.

      Verwijderen
  2. Heerlijk he! Fijn dat je eindelijk zonder schuldgevoel kunt genieten, dat heeft mij ook wel een paar jaar gekost...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, stom is dat eigenlijk hè, alsof je het als je ziek en met een uitkering thuis zit het niet leuk mag hebben.

      Verwijderen
  3. Heerlijk te lezen dat je je levensvreugde weer hebt hervonden. Houd dat vast! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De boel de boel laten en even heerlijk genieten en dat heb je zeker gedaan. En al helemaal recht op zoals je zelf al schrijft. Ik herken het wel want wat zullen mensen wel niet denken, maar het mooie is dat ze toch wel denken. Nou dan maar genieten van de zon en de dingen die nog wel kunnen.

    Geocachen van het woord had ik nog niet gehoord, maar blij dat je er uitleg bij geef, want ik herken het spel wel. Leuk dat je daar ook aan mee doe.

    Nou de boel die je die boel gelaten hebt kun je nu vandaag weer een beetje wegwerken. Die zon van afgelopen week pakken ze lekker niet meer af.

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt helemaal gelijk Debbie, de mensen kletsen toch wel.

      Verwijderen
  5. Lekker hè om zo van het weer te kunnen genieten. afgelopen zondag en maandag heb ik dat ook lekker gedaan, de rest van de week lag ik op bed ivm nachtdiensten. Maar nu is het in de tuin ook lekker, dus ik ga zo nog snel even genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ontzettend fijn om te lezen dat je zo hebt genoten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze week zou je in een doosje moeten kunnen stoppen en in mindere tijden wat uit kunnen halen. Maar laten we positief zijn en zeggen dat er nog veel meer van deze weken komen! Van mij had het zo mogen blijven tot eind oktober, en dan 's nachts af en toe een buitje om de boeren tevreden te houden.
    Liefs Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn dat je er zo van hebt kunnen genieten! Ook als je ziek bent mag je het leuk hebben, je hebt er net zo veel recht op, en anderen kunnen het misschien wel veel vaker leuk hebben (en ze kletsen toch wel, of je nou ziek in bed ligt of niet).
    Geocachen kende ik nog niet maar het klinkt erg leuk, ik ga wat meer info opzoeken en wie weet ook een gps aanschaffen ;)

    BeantwoordenVerwijderen