maandag 27 januari 2014

Jomanda

Sinds een jaar of twee had ik geen contact meer met een vriendin die ik al kende sinds mijn middelbare schooltijd. De laatste jaren had ze zich ontpopt tot de nieuwe Jomanda en ze dacht haar toverkunsten ook op mij te moeten loslaten. In het kort kwam het er op neer dat zij ervan overtuigd was dat familietoestanden uit het verleden de oorzaak waren van mijn klachten. Echter als ik deze toestanden zou oplossen zou ik weer helemaal gezond worden. De keus was aan mij. Ik had eerlijk gezegd geen idee waar ze het over had en het leek me niet de bedoeling een conflict te verzinnen. Echter Jomanda zag het als haar missie mij te genezen en daardoor was onze laatste ontmoeting nogal ongemakkelijk. Ik heb haar verteld dat ik geen zin had in dat soort flauwekul, en dat ik er zeker niet op zat te wachten om een schuldgevoel aangepraat te krijgen. Daarmee was de kous af, ik hoorde niets meer van haar.

Eind vorig jaar liep ik haar bijna omver in de supermarkt. Zij: ‘O hoi, euh, lang niet gezien, euh, zullen we een keertje afspreken’. Ik: ‘Is goed, mail me maar’, ervan uitgaande dat ze dat toch niet zou doen. Maar goed, dat deed ze wel. Ik ben de beroerdste niet dus planden we een afspraak. Deze week kwam ze met een bloemetje en een cadeautje voor mijn verjaardag. We hebben gezellig gebabbeld over onze dochters en hun foute vriendjes, net als vroeger. Ieder bruggetje naar waarzeggerij en andere hocus pocus heb ik meteen de kop ingedrukt. Echt geen zin in. Zonder hekserij is ze gewoon een lieve vriendin. Ik hoop dat dat vanaf nu weer zo blijft.

8 opmerkingen:

  1. Oei wat vervelend is dat geweest. Zij zou het best met de alle beste bedoeling gedaan hebben, maar ik kan mij voorstellen dat je niet ongevraagd op dit soort dingen zit te wachten.
    Wat ontzettend fijn dat het nu weer zo een beetje als vanouds is en dat jullie weer gezellig gebabbeld hebben.

    Ik hoop ook voor jou dat het weer zo blijf!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb zo'n schoonmoeder en ik werd er ook onwijs moe van. Ik druk, net als jij, alles wat neigt naar gekke kruiden, dat we elkaar kennen uit een vorig leven, een oude ziel, etc, meteen de kop in. Ze komt geen mm verder bij mij. En dan gaat het prima. Jammer alleen dat dat soort mensen het tóch blijft proberen en steeds weer je grenzen over wil. Raar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt je grenzen uitstekend bewaakt! Dat houdt het leven dragelijk en leuk. Zo zie je maar waar een jaar ouder worden meer wijsheid oplevert ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb ook een paar 'zweverds' in mijn omgeving. Ik begin heel glazig te kijken als ze beginnen over 'nieuwetijdskinderen'. Inmiddels wordt het onderwerp niet meer ter sprake gebracht, maar komt het van via hun dochter bij junior terecht. Die kwam laatst met 'vorige levens' aanzetten. Maar die leggen we wel even het onzinnige ervan uit, hoor!! Hij neem het aan, gelukkig!

    Ik moet niks hebben van dat soort gezever. Van niemand niet! Ik heb laatst een blog gedaan over geloof. Daar staat in wat ik er van vind. Ik 'geloof' niet in zulke dingen. Het is 'Aberglaube' zoals de Duitsers dat zo mooi zeggen. Ben je bij mij echt aan het verkeerde adres.

    Je hebt groot gelijk, blijf op je hoede!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha, mooi verhaal.. leuk dat het weer gezellig was, maar met zulke gevallen: blijf op je hoede. -maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jammer dat een vriendschap op zo'n manier eindigt. Ik hoop dat je een nieuwe start kan maken zonder dat je je ongemakkelijk voelt bij haar.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Klinkt bekend... Zo heb ik een buurvrouw die denkt dat ik genezen ben als ik mijn leven aan Jezus geef. Oké dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zolang genezing niet in naam van Jezus word gezegd en gemeend dan word t erger wat t ook is.t is zeker hekserij mensen denken dat t niet bestaat nou ga maar s kijken achter de schermen, vooral politiek gezien is t behoorlijk mis, zou jomanda ook bij de nieuwe wereld orde horen?? Who knows! Gods zegen allemaal en kies Jezus die is echt.

    BeantwoordenVerwijderen