zaterdag 23 november 2013

Sjögrengriep

Al een week of twee voel ik me grieperig en de laatste paar dagen het allerergst. Niet de snotterige griep die momenteel veel mensen velt, maar het grieperige gevoel waar ik al jaren regelmatig last van heb. Ik herken het helaas maar al te goed. Ik sta wiebelig op mijn benen, mijn lijf trilt alsof ik koorts heb en mijn hoofd voelt niet goed. Het heeft niets te maken met influenza, verkoudheid of ander soort ellende maar alles met mijn aandoening en daarom noem ik het Sjögrengriep. Onlangs las ik dat een van mijn lotgenoten het precies zo noemt.

De eerste week heb ik geprobeerd gewoon mijn ding te doen maar gisteren ben ik uiteindelijk toch gecrasht. De dag ervoor had ik met mijn zieke moeder een halve middag in het ziekenhuis doorgebracht en dat maakte het er niet beter op. Een situatie waarbij ik me trouwens sowieso niet prettig voelde. Terwijl mijn moeder een spannende behandeling moest ondergaan en dus wel wat ondersteuning kon gebruiken had ik het liefst zelf daar in een bed gekropen.

Gisteren had ik niets op de kalender en wilde daarom sinterklaasinkopen gaan doen. Echter na de gewone boodschappen ben ik naar huis gegaan en heb me op de bank genesteld. Ik voel me ziek, en dat went helaas nooit.

13 opmerkingen:

  1. Dit klinkt allemaal niet zo best. Ook dat met je moeder niet. Wat een zorgen kan je daar ven hebben. Knap dat je toch met haar mee gegaan bent. Snap het natuurlijk ook wel, dit is iets wat je niet naast je neer kan leggen.

    Wat jij beschrijf van de Sjögrengriep, herken ik dan in mijn Lymegriep. Dit blijft weken aanhouden en gaat niet even over met paracetamol en anderen middeltje en ook niet met rusten.

    Je hebt dan ook genoeg op je dak gekregen de afgelopen weken. Allemaal ontzettend veel stress.

    Hoop dat je deze week toch nog kans ziet voor de sinterklaas inkopen.

    Dikke knuffel liefs Debby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel lieve Debby, het is nog geen 5 december, dus het komt vast wel goed.

      Verwijderen
  2. Ik kan ook na bijna 20 jaar niet wennen aan de symptomen en beperkingen van mijn aandoening.

    Hopelijk knap je snel wat op, zo met de feestdagen in het vooruitzicht! Komt nooit gelegen, slechte tijden door ziekte ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk maar niet te ver vooruit Moira, zie wel met de dag hoe ik me voel en wat ik kan doen. Maar ziek zijn went inderdaad nooit.

      Verwijderen
  3. Blegh wat naar.. Hoewel ik de Sjögrengriep niet kwn, weet ik hoe het is om je ziek te voelen zonder dat je een virus te pakken hebt. Wiebelige benen, koortsig en alleen maar willen liggen. Ik hoop dat je je snel wat beter voelt, en dat het ook met je moeder beter gaat.. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Adinda, en hoe gaat het ondertussen met jou?

      Verwijderen
  4. Wat vervelend dat je je zo rot voelt.
    Het kan ook nog een reactie zijn op alle nare dingen die op dit moment op je pad komen, dan is je weerstand en energie ook lager.
    Sterkte, neem de tijd om weer een beetje op te krabbelen.

    liefs van Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zou zo maar kunnen Frederique. Maar ik ben eerlijk gezegd al tijden geleden gestopt met afvragen waarom ik me met perioden zo beroerd voel aangezien ik er toch niet uit kwam :-(.

      Verwijderen
  5. Vervelend. Tegen gezonde mensen zeg je dan, ziek maar lekker uit. Maar tegen jou zeg ik alleen maar sterkte en een dikke knuffel en ik hoop dat het snel weer bergopwaarts gaat.

    BeantwoordenVerwijderen