woensdag 4 september 2013

Payback-time

Na haar vakantiewerk was dochterlief nog twee weken thuis voordat haar school weer begon. Het was meestal lekker weer en we deden allerlei leuke dingen met zijn tweeën. Dat hadden we beiden wel even nodig want man wat hebben we veel ruzie gemaakt het afgelopen jaar. Over foute vriendjes, over op kamers wonen en over nog meer foute vriendjes. Dochter en ik hebben een hechte band, ze vertelt me (bijna) alles. Dat is fijn maar daar ligt tegelijkertijd ook wel een beetje het probleem. Ik weet heel veel van haar, ook dingen die ik eigenlijk liever niet weet want ik zie al snel een bos met beren. Sinds mijn wereldje veel kleiner is geworden lijkt het wel of ik de problemen rondom het gezin onder een vergrootglas zie.

Terug naar een leuker onderwerp. Aan het einde van de twee weken gingen we met het hele gezin naar Soldaat van Oranje. Ik had me er erg op verheugd. De theorie dat als ik een dagje iets leuks ga doe ik me daar van tevoren zoveel zorgen over maak dat ik me op de dag zelf sowieso belabberd voel is van tafel. Ik was die dag gewoon fit en voelde me goed. De musical overtrof onze verwachtingen en ik heb intens genoten. Maar Jezus wat ben ik nu moe. En wat ben ik blij dat alles weer gewoon is. De stilte in huis, de tijd aan mezelf, niemand die tegen me praat en om mijn aandacht vraagt, wat heb ik dat gemist.

9 opmerkingen:

  1. Ik was ook altijd weer blij als alles zijn gewone ritme weer had. Ik ga volgende week zaterdag naar soldaat van Oranje, ik ben dus benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, je hebt het nog tegoed! Heel veel plezier!

      Verwijderen
  2. Ik heb ook het liefste een normaal ritme. Soms baal ik wel eens van die ploegendiensten van Senior de laatste tijd, om eerlijk te zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk, die rust!

    Ik heb morgenmiddag en vrijdag tot 3 uur het rijk alleen. Voor het eerst in wéken. Man, wat heb ik daar zin in :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh man...houd alsjeblieft op. Ik loop al weken als een dooie door het huis. Helemaal leeg. Ik snak naar lege weken, dwz: alléén thuis zijn!
    Maar je bent wel mooi naar de musical geweest :D kanjer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn dat je nu weer die rust hebt. Zo als je verlang naar de vakanties en alles erom heen zo verlang je ook weer naar het normalen leven.

    Lekker genieten van de zon en je rust.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Grappig ja: als het gewone leven weer begint hebben veel mensen zoiets van: he, toch ook wel weer lekker dat het gewone leven weer begint. En als het weer begonnen is verlangen we weer naar de zomervakantie. Gelukkig hoeven we ons op die manier nooit te vervelen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen