zaterdag 1 juni 2013

Grauw en grijs

Toen ik vanmorgen opstond trok ik – het is toch al juni? - een zomeroutfit aan. Maar deze heb ik ondertussen weer verruild voor mijn winterkloffie. Het is buiten koud, grauw en grijs en dat weerspiegelt tevens hoe ik me voel. Als je geen zin hebt in gezeur is het nu het moment om te stoppen met lezen.

Het gaat de laatste weken gewoon niet goed met me. Het lijf voelt ziek, de spieren slap en verzuurd. Daardoor slaap ik ook slechter. Ondanks dat ik mijn best doe overeind te blijven voel ik me de hele dag brak. Afleiding helpt niet. Deze week na de yogales kwamen alle spieren in opstand en wilde ik me eigenlijk in zijn geheel niet meer bewegen. Het hoofd wil van alles maar het lijf werkt niet mee, of beter gezegd het lijf werkt tegen.
Bovendien lukt het me de laatste paar dagen niet om positief te blijven. Eigenlijk wil ik dat ook niet. Het is voor nu even op. Wanneer ik alleen ben luister ik talloze keren 'dat ik je mis' van Maaike Ouboter en huil mijn ogen dik en rood. Als een poos later Lief binnenkomt en me probeert te troosten prikken de tranen opnieuw. Ik heb het even helemaal gehad met dat stomme lijf van mij. Dat lijf waar ik nog de rest van mijn leven mee moet doen.

20 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. En daar moet ik dan opnieuw even van huilen Martine...

      Verwijderen
  2. Laat het komen en ben gewoon even niet positief. Je kan niet 7 dagen 24 uur dat zijn. En misschien moet dit gewoon even, huilen en dat gaat nog beter met dat ik je mis. De tranen moeten gewoon even stromen en dat mag het is ook niet niks allemaal. En wie weet als je uitgehuild ben kan je weer voor een tijd positief denken en voelen.

    En volgens mijn zo ervaar ik het doet dit weer ook niks goeds voor je lijf, het heeft even wat zonneschijn nodig.

    Een dikke knuffel van mijn.

    Liefs Debby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel lieve Debby. Het gaat ook vast vanzelf weer over deze depriperiode. Nu weer even janken...

      Verwijderen
  3. Ik vind onzichtbaar ziek zo een goede benaming, was er zelf niet opgekomen. Ben zelf ook een OZI (verzin ik net even ;-)) onzichtbaar ziek iemand. Ben redelijk klaar met vooroordelen; wat klagen jullie nou, jullie gaan zooooo vaak uit eten. En ja ook ik zie er normaal uit als ik buiten kom.
    Ik heb vandaag zelf een vreselijk humeur en zit mezelf zo in de weg dus ik kan me voorstellen hoe jij je voelt denk ik. Ik wens je vele sterkte en liefs toe. Hélène

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Hélène, misschien kunnen we gezellig samen een potje huilen.

      Verwijderen
  4. Het leven is zeker geen feestje. Op de ene dag (of week) voel je dat beter dan de andere. Als je lijf je dwars zit, word je daar elke minuut van de dag mee geconfronteerd, dus kun je het gevoel ook niet van je af leggen. Ik had dit blog geschreven kunnen hebben wat betreft de lichamelijke klachten, en het vooruitzicht er de rest van mijn leven mee opgescheept te zitten, maakt de situatie nog erger.
    Eigenlijk is het gewoon jammer dat anderen aan onze buitenkant niets zien.

    Sta het jezelf toe om te huilen en verdriet te hebben.
    Een dag niet gelachen en je leeft nog steeds. Het is fijn dat je man je blijft steunen.
    Ik wens je heel veel liefs, sterkte en een dikke virtuele knuffel.
    Liefs Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat ik er de rest van mijn leven mee moet doen is soms een ondraaglijke gedachte. Dat het niet meer beter wordt dan dit, daar kan ik ook erg verdrietig van worden. Jij ook een dikke knuffel Mirjam.

      Verwijderen
  5. Ik vind het zo naar, vervelende en noem maar op voor je.Van mij krijg je ook een hele dikke knuffel xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankejewel, ik word alweer een beetje vrolijk van al die lieve berichtjes.

      Verwijderen
  6. Ook van mij een hele dikke knuffel xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, jij ook een dikke knuffel terug want ik las dat het op dit moment ook niet echt super met je gaat.

      Verwijderen
  7. Die tranen heb je niet voor niets, laat ze maar stromen. Het is inderdaad kl*te dat je lijf niet beter wordt dan dit en daar mag je best over in de put zitten. Ik vind dat heel begrijpelijk. Je krijgt van mij ook een dikke knuffel en ik hoop dat je je snel weer een beetje beter in je vel voelt zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Isis, en jij alvast heel veel sterkte voor over drie dagen. Ik zal aan je denken!

      Verwijderen
  8. Hele, hele dikke knuffel!!!!
    Ik kan je zo goed begrijpen, soms gaat het gewoon even niet om positief te blijven.

    liefs Frederique
    http://frederiqueloveslife.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Frederique, ik heb vandaag weer even heerlijk van het zonnetje genoten.

      Verwijderen
  9. Hallo Karin, met de details zal ik je niet vermoeien, maar ook ik heb een lijf dat niet goed functioneert. Nu kwam ik een tijdje geleden bij de huisarts i.v.m. zenuwpijnen als gevolg van diabetes, en kreeg van haar tramadol voorgeschreven. Ik weet het, het is troep, een opiaat, zit tegen de morfine aan, en je moet er tegen kunnen, maar het werkt wel! Buiten de pijnstillende werking, slaap ik veel beter en heb ik minder last van mijn hypersensibiliteit. Misschien kun je er iets mee, en anders verwijder je dit berichtje maar! Sterkte, groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Tineke, dankjewel voor je reactie. Ik denk altijd na over alle tips die ik via mijn blog krijg. Voorlopig red ik me nog met paracetamol, soms met codeïne (alleen voor de nacht want ik word daar zo duf van.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een mens voelt zich niet elke dag goed, ik ook niet. We hebben allemaal nood aan zon en mooi weer, je zult zien dat je dat ietsje meer energie gaat geven. Voor de rest nog een dikke knuffel en dat liedje is prachtig hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je hoeft niet altijd positief te zijn. Je kan beter toegeven dat het even niet gaat en de tranen laten komen. Misschien gaat het morgen beter, misschien niet. Maar je leeft, dat telt, al is nu alles donker. Je bent er en dat is goed.

    BeantwoordenVerwijderen