dinsdag 28 mei 2013

Lappendeken

Het gaat niet heel goed en het gaat niet heel slecht. Soms kan ik aardig wat doen op een dag maar er zijn ook dagen die ik het liefst zou willen overslaan. Eigenlijk ben ik al een hele poos aan het wachten op een periode dat het voor langere tijd beter gaat. Want die periodes zijn er tot nu toe altijd geweest. Dat als ik geen rare dingen doe mijn lijf niet grieperig en brak voelt. Maar dat is ondertussen wel maanden geleden. Ik troost mezelf met de gedachte dat ik zo’n periode binnenkort nog te goed heb.

Verder gebeurt er de laatste weken weinig. Geen ongeïnteresseerde artsen, tegenwerkende apothekers of meer van dat soort shit. Mijn leven zou er bijna saai van worden ;p. Dochterlief is regelmatig op haar studentenkamer en dat scheelt hier thuis behoorlijk wat leven in de brouwerij. Zelfs in de tuin is het rustig. De merels bouwden wel een nieuw nest maar eitjes leggen vergaten ze. Om onze kansen op jong vogelgeluk te vergroten hingen we een koolmeeskastje op en ook hierin bouwden een echtpaar een compleet nest, maar vervolgens kon er ook een bordje ‘te huur’ op.
Wel heb ik een erg leuk tijdverdrijf gevonden. Toen de kinderen kleiner waren maakte ik veel van hun kleertjes zelf. Op zolder had ik hiervan nog een grote doos vol met restantlapjes. Van achtentachtig vierkantjes maakte ik een lappendeken, gevuld met wattine en aan de onderkant bloemetjesstof. Van de meeste lapjes hebben dochter, haar broer of ik wel een jurkje, broek of ander kledingstuk gehad. Daarom is het een bijzonder kleed geworden met allerlei herinneringen. Ik heb het met veel plezier gemaakt want het was fijn om met iets bezig te zijn wat aan het einde van de dag zichtbaar resultaat gaf. Het prijkt nu (bijna want nog niet helemaal klaar) op dochterlief haar studentenkamer, zodat ze haar thuis niet vergeet.

15 opmerkingen:

  1. Die periode komt er zeker aan, ben ik van overtuigd. Volgens mij ligt het gewoon aan het weer, een beetje meer zon voor wat langere tijd hebben we nodig om op te laden. Dat laat ik mezelf geloven dan hé. Want het is weer eens herkenbaar.
    Gelukkig even geen nare artsen of apothekers. Want daar zakt de energiepijl ook van, met zulke dingen en dan kost het weer klachten.

    Leuk zeg die hobby. Wat zou het leuk staan in haar nieuwe kamer. Ze zal echt haar thuis niet vergeten, daar geloof ik niks van.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze vergeet haar thuis ook niet, daar ben ik ook niet bang voor, ze vraagt iedere avond of ik even op Skype kom :-).

      Verwijderen
    2. Gelukkig maar! En wat leuk dat je doet Skype met dochter iedere avond. Toch nog een beetje dichtbij.

      Verwijderen
  2. Wat ontzettend leuk, ik ben dol op patchwork en quilten. Ik kan mij voorstellen dat het ontzettend leuk is om zo"n deken te krijgen!
    En die periode..rustig aan , dan komt het vast wel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik blijk het ook heel leuk te vinden en ben best trots op het eindresultaat.

      Verwijderen
  3. Goed/origineel idee zeg! Leuk :)

    Gaat het fietsen goed btw?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als het niet regent wel ja :-).
      Maar alleen niet te lange afstanden. Mijn plan om naar de stad (ongeveer 5,5 km) te fietsen, een uurtje te gaan shoppen, en vervolgens weer naar huis te fietsen leek toch te hoog gegrepen. Maar hier in de buurt wat kleine boodschappen doen en een beetje in de zon fietsen is echt heerlijk!

      Verwijderen
    2. Goed zo! Klein beginnen en langzaam opbouwen, komt goed met die plannen van je :)

      Verwijderen
  4. Wat vervelend! Hoop dat de betere tijden snel aanbreken. Dat van die lapjesdeken vind ik een geniaal iets! Ik ben sowieso wel van lapjesdekens...ik weet niet waarom, heb ze nooit gehad maar het werk wat eraan zit, de hoeveel stof die precies op maat gemaakt moet worden. De naam lapjesdeken doet het kunstwerk eigenlijk geen recht :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben wel benieuwd naar het resultaat? fotootje??
    M.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Foto was eigenlijk wel de bedoeling maar door verschillende redenen is het deken nog niet af. Fotootje hou je tegoed, oké?

      Verwijderen
    2. ik kijk er naar uit :-)

      Verwijderen
  6. Toch knap hoe je in minder goede tijden een positieve draai aan je leven kunt geven. Ik vind dat je goed bezig bent. Hoe denk jij daar zelf over??
    Oh, en de foto van je deken wil ik zeker zien!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Mirjam, maar ik ben niet altijd zo positief geweest (en soms nog niet). Maar na een jaar of twee kom je langzaam tot de ontdekking dat je niet bij de pakken neer kunt blijven zitten, en dat je het moet doen met hetgeen er over is. Uiteindelijk moet je er zelf voor zorgen dat je leven weer een beetje leuk wordt.

      Verwijderen
  7. Dat is een leuke herinnering voor je dochter en jij moet weer op zoek naar een volgend project. Ik hoop dat die goede periode snel komt voor je.

    BeantwoordenVerwijderen