zondag 28 april 2013

Halsstarrig

Het vervolg:

Ondertussen stond ik te trillen op mijn benen van vermoeidheid en spatte ik zowat uit mijn vel van kwaadheid. Ik werd verzocht mee naar de spreekkamer te gaan om het hele geval daar verder te bespreken en om af te koelen. Maar de tijgerin hield haar poot stijf, en ik de mijne. Een gesprek met de apotheker zelf was niet mogelijk, hij was blijkbaar al ondergedoken niet aanwezig. Voor de tweede keer die dag droop ik af zonder medicijnen. Eenmaal thuis voelde ik me te beroerd om nog actie te ondernemen. Man wat kost je kwaad maken een hoop energie.
De volgende dag:
Twee telefoontjes naar mijn zorgverzekeraar leerde dat dit inderdaad de regels zijn, maar dat de apotheek zelf mag invullen hoe daar mee om te gaan. Het advies was om het te proberen bij een andere apotheek. Helaas is in mijn dorp maar één apotheek. Shoppen bij verschillende apotheken in de dichtstbijzijnde stad zou waarschijnlijk argwaan wekken, met kans op dezelfde problemen.
Ook belde ik opnieuw met het ziekenhuis. De poli-assistente en later de MDL-arts zelf namen contact op met de apotheek maar ook zij kregen het niet voor elkaar. Zelfs al was het koningin Beatrix, het had niet uitgemaakt. Tegen zoveel halsstarrigheid kan niemand op. De consumentenbond vond dat de apotheek duidelijk te ver was gegaan. Er is een melding van gemaakt. Volgens ZorgbelangNederland staat de apotheek juridisch in zijn recht. Doch was iedereen het erover eens dat het bijzonder patiëntonvriendelijk is. Omdat ik er echt helemaal klaar mee was heeft Lief voor mij die 15 neppers gekocht. Pas als blijkt dat die niet voldoende werken krijg ik alsnog de echte tabletten. Naaahh, ik denk niet dat ze werken….

14 opmerkingen:

  1. Lieve Karin,

    Jammer om te lezen dat het allemaal niet gelukt is. Tenslotte moet je die dingen zelf betalen, waar doen ze moeilijke over.

    En ik weet het kost zo veel energie, die je wel voor andere dingen kan gebruiken. Hoop dat je dan toch snel weer opgeladen ben.

    Dikke knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je lieve Debby, ik ben er echt twee dagen ziek van geweest.

      Verwijderen
  2. Ik ben helemaal verbijsterd als ik dit lees, wat een vreselijke klantonvriendelijk iemand werkt daar, goed dat je een klacht hebt ingediend zeg!! Maar wat een energie en waar is dat nu toch voor nodig??
    Een dikke knuffel voor jou xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel. Ik ben heus geen moeilijk mens en ga problemen liever uit de weg maar in dit geval was daar geen ontkomen aan.

      Verwijderen
  3. Lieve Karin,
    Het is echt ongelooflijk hoe apothekers reageren. Ook ik heb hetzelfde meegemaakt en de discussie is nog niet gesloten. Ik hoop voor je dat je snel de echte krijgt en dat de neppers je ondertussen geen kwaad doen. Liefs, Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoe actueel; gisteren bij kassa nog een item aan besteed.

    Maar ik slik de pil. Als ik mijn eigen merkpil wil en niet de generieke dan moet ik het zelf betalen zegt de assistente.
    Ik zeg ik moet hetaltijd zelf betalen dus maakt het mij niet uit. Prijs verschil is € 1,50 voor een heel jaar!!

    Als ik een half jaar neem 2x dan ben ik vel duurder uit want de assitente moet dan het spul afgeven. Handeingskosten.....

    Ik gebruik vit B12 injecties kosten eigenlijk ca. € 6,50 maar door de handelingskosten € 12,50. Als ik het buitenland ben dan struin ik apotheken af of ze daar voordeliger zijn.

    Achterlijk medicijnen-beleid in Nederland.

    Mary Janson

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt te erg voor woorden dat een apotheker zoveel macht kan hebben.
    Zorgverzekeraars soms ook. Mijn vader kreeg zuurstof op het eind, maar reageerde niet goed op die van een bepaalde leverancier, toch was dat de enige die hij krijg. Het gevolg was dat hij zo benauwd werd dat hij naar het ziekenhuis werd afgevoerd. We leven in een wonderlijke wereld.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is de hoogste tijd dat ziekenhuizen een inpandige apotheek krijgen, zodat je daar direct de medicijnen kunt halen DIE de arts je voorschrijft. En je niet afhankelijk bent van de willekeur van de apotheek. Ik lees je verhaal en word er zelf weer beroerd van, denkende aan alle keren dat ik met dergelijke situaties te maken kreeg! n Hele dikke knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is te belachelijk voor woorden. Kijk, regels moeten er zijn, anders kan het een zooitje worden. Maar iets een zooi laten worden omdat er regels zijn, is ietewat krom he.
    Soms sta je zo met je rug tegen de muur, dat je er werkelijk ziek van wordt.

    Hopelijk heb je binnenkort de goede.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit is inderdaad volslagen belachelijk. Ga je dat B-merk echt proberen? Ik zou na een dag of tien terug gaan, en zeggen dat je problemen verergerd zijn door die pillen (maar zonder ze geslikt te hebben). Je hebt al genoeg rotzooi geprobeerd toch...? M.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Weet je wat ik het ergst vindt? Op de momenten dat je steun in de rug nodig hebt, word je door mensen in de zorg onderuit gehaald. Tegenwoordig is het zeldzaam als iemand náást je staat, in plaats van tegenover je. Lieve Karin, laat je niet onderuit halen. Bijt je er in vast als je dat kunt opbrengen. Vraag anders of iemand met het gebit van een Bull Terrier het van je wil overnemen. Hou vol! Die pillen slik je niet omdat ze zo lekker smaken maar omdat je ze nodig hebt. Dat is al triest genoeg. Begrepen ze dat maar bij de apotheek...
    Liefs en sterkte,
    Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou ja zeg!! Hier kan ik me echt kwaad om maken. Ik slik (behalve de pil) geen medicijnen, maar ik ken de verhalen. Het draait altijd om geld. Weet je hoeveel troep er wordt voorgeschreven aan de gemiddelde deelnemer op mijn school (allemaal Wajongeren met uiteenlopende beperkingen)? En daar hebben ze zelf niks over te zeggen. Ik hoop dat je alsnog snel het voorgeschreven medicijn krijgt. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik sta er ook van te kijken dat een apotheek dat zomaar kan. Dan heb ik geluk, mijn apotheker speelt ook tennis op dezelfde club en op die manier kennen we elkaar. Ik kan zelfs medicatie krijgen zonder voorschrift. (als ik het nadien maar binnenbreng uiteraard) Laat je vooral niet doen, dat verdien je niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Hans, zo gaat dat hier tegenwoordig in Nederland. Niet de dokter maar de apotheek bepaalt welk medicijn je mee naar huis mag nemen.

      Verwijderen